marți, 2 decembrie 2008

as vrea sa cred ca intr-o zi vom fi mult mai buni, mai cinstiti, mai curati, mai demni, cu mai multa intelepciune, cu mai multa candoare, mai cumpatati si mai limpezi in ganduri. de multe ori se spune ca romanii n-au multe din aceste calitati. unii le-au pierdut. dar nu cred ca sunt multi. parerea mea e ca majoritatea oamenilor din aceasta tara au totusi sufletul nepatat. sper! dar chiar daca ar fi altfel, daca am fi rai, daca din cauza noroiului din noi facem ca tara asta sa mearga din prost in mai prost, cred totusi ca ar trebui sa facem ceva ca sa ne spalam pacatele : sa-i educam pe copiii nostri in asa fel incat ei sa fie cu totul si cu totul altfel decat noi. ca sa nu ne mosteneasca...

24 de comentarii:

Razvan spunea...

suna foarte frumos dar...oare e posibil?

Dan Gheorghe spunea...

sper sa fie posibil. dar oare avem alte solutii?...

RicardoM spunea...

Salut! Aseara, spre fericirea mea fizica, am fost la patinuarul din Drumul Taberei. Acolo s-a intamplat ceva ce mi-a starnit interesul si care mi-a gadilat placut sufletul meu de roman. Un individ mai tantalau si-a pierdut telefonul mobil. Partea interesanta este ca acel telefon a fost adus DJ-ului cu mentiunea "pierdt"; el a fost inapoiat proprietarului.

Partea buna si concluzia pe care am tras-o, punandu-mi intrebarea: " oare daca eram in Romania anului 94 chiar 96, acel telefon isi gasea proprietarul?", a fost ca NOI, incetul cu incetul, evoluam. Imi dau seama ca tara nu doarme, imi dau seama ca ne revenim din era glaciara in care se aflau creierele noastre ce tind sa se dezghete.

Dan Gheorghe spunea...

iat o fapta buna care arata ca speranta nu e pierduta...

Victoria Baltag spunea...

Felicitari pentru initiativa....am vazut ambele bloguri...asta e "mai de suflet"....si nu uita: Nimeni nu este un simplu OM....:)

Hellboy spunea...

oare poti sa iti educi copiii in asa fel? ar trebui sa-l pastrezi aproape de tine si sa nu aiba contact cu lumea din jur...ceea ce este imposibil...iar la felul cum evolueaza lucrurile in romania...de mostenit nu te mosteneste siguur, va fi si mai rau...parerea mea

Florina R. spunea...

Nu îi înveţi pe copii ceea ce vrei, sau ceea ce ştii, îi înveţi ceea ce eşti! Nu mai ştiu cine a spus asta, dar a avut mare dreptate. Eu, ca mamă, am avut ocazia să verific acest adevăr.Sunt bucuroasă că băieţelul meu a început să fie interesat de aceleaşi lucruri ca şi mine, deşi nu l-am îndemnat anume. De exemplu, seara îmi cere mereu câte "o poveste cu Doamne-Doamne", şi eu îi spun pasaje din Biblie, pe înţelesul lui.
Concluzia este că, dacă noi suntem "oameni", şi copiii noştri vor fi, nu trebuie să ne temem de altceva! Doar să îi învăţăm valorile pe care le ştim şi noi de mici!

Dan Gheorghe spunea...

problema e, ca parinti, sa avem si timp pentru educatia copiilor. e chestie de vointa. lipsa de vointa face ca multi copii din familii bune sa ajunga pe drumuri gresite. copii de medici, de profesori, spre exemplu. acolo nu se mai pune problema lipsei unor parinti de calitate. e vorba de parinti neglijenti. deci, e vorba de vointa. care in unele cazuri lipseste...

irina spunea...

vreum cu totii sa fim mai buni , mai cinstiti dar apare gandul acela..." ok, dar de ce sa fiu eu singura oaie mai luminata si sa fac un lucru asa cum trebuie cand restul oamenilor il strica?!"
asa gandim noi romanii:).. din pacate

Dan Gheorghe spunea...

da, din pacate...

sebastian dan spunea...

Mda... copii. Eu le spun că trebuie să aleagă „Albă ca zăpada”, iar după ce ies în lume dau la fiecare colţ de stradă de „Cenuşăreasa”. Mai e şi povestea Florinei R. cu Biblia. Io mi-s de la Braşov, iar zilele astea am avut parte de vizită de lucru cu moaşte (Sf. Andrei). În afară de faptul că sute de babe şi femei nefericte s-au călcat în picioare şi s-au înjurat creştineşte, una dintre veterane a murit călcată de o maşină, beată fiind de fericire că a frecat geamul unui insectar cu ceva oase date ca fiind sfinte. Hai să fim serioşi, gluma cu Biblia nu mai ţine. Nu la copii, pe care-i sperii mai degrabă cu vreun personaj de desena animate SF decât cu Dracu sau cu vreun Bau-bau.
Cert este că trebuie să ieşim din această expectativă în care nişte unii ajung să ne conducă viaţa, să ne spună hot-dogul e mai bun ca bulzul şi alte d'astea. Iar prin ho-dog a se înţelege orice mişcă în ţara asta, care ne este servită pe post de europenism sau ce înveliş vor să-i pună. Părerea mea...

Florina R. spunea...

Ceea ce descrii tu, Sebastian, si spui ca ai vazut, nu reprezinta credinta, ci un fenomen satelit, numit mai curand fanatism.
Dar, stii de ce nu merg mai bine lucrurile in tara asta? Pentru ca exista destui ca tine, care vorbesc pe un ton fals superior despre ceea ce inseamna credinta, si ce transformari poate aduce ea in viata unui om, si a unei societati. De fapt, vorbiti despre lucruri despre care nu stiti nimic,dovada ca in vietile voastre nu exista speranta, si nici un element sigur de ghidare. Sunteti orbii care aveti pretentia sa calauziti alti orbi...

Scuze, Dan Gheorghe, ca pe blogul tau au aparut astfel de discutii! Nu intentionez nici o forma de prozelitism, doar ca anumite adevaruri trebuie intelese. Oricum, nu voi mai raspunde nici unei pareri de acest gen.
Sa aveti, cu totii, o seara minunata!

sorana spunea...

Ca sa poti face o alegere intre bine si rau, intre frumos si urat iti trebuie doar o ierarhie a valorilor. Nu ajunge doar cea transmisa in cei sapte ani de acasa. Evolutia ta ca om iti va da mereu sansa sa adaugi si depinde numai de tine ce si cum o faci, dar pentru asta trebuie sa privesti in jurul tau. Ca sa privesti in jurul tau trebuie sa te invete cineva...cei sapte ani de acasa.E ciclic!

Dan Gheorghe spunea...

da, trebuie sa ai si vointa de a acumula doar lucrurile bune, nu si pe cele rele, pe care le intalnesti la tot pasul...

sebastian dan spunea...

Imi pare rau daca am suparat-o pe Florina. Nu acesta era scopul meu. Ideea e de a ieşi de sub clopotul de sticlă pe care im mod ideatic ni-l dorim. Nu cred ca vom putea sa ne izolăm copii sa traiasca intr-un mediu care sa-i ofere doar partea frumoasă a vietii. Vom iesi cu ei pe strada, vor vedea oamenicare scotocesc in tomberoane după mincare, vor vedea oameni urâţi şi răi, vor creşte şi vor avea parte deoameni urâţi şi răi la suflet. Despre asta e vorba. Iar eu, unul, nu fac un pariu că vuaţa e altfel.

Dan Gheorghe spunea...

pana la urma, dincolo de educatia primita si de modelele din societatea, fiecare individ are puterea sa aleaga pe ce drum vrea s-o ia. pe unul bun sau pe unul rau. decizia e a lui. cei care spun ca au fost influentati in luarea unei decizii, daca au facut ceva rau...sa fim seriosi...se ascund doar in fata aparentelor...

Florina R. spunea...

Şi mie îmi pare rau că nu am înţeles că nu a fost rea-voinţă, ci doar o neînţelegere de idei.
Vă doresc tuturor sa găsiţi o rezolvare acestei probleme care vă frământă! Fiecare, pentru propria sa familie...şi apoi, mai departe!

Dan Gheorghe spunea...

toate cele bune tuturor. si sper sa auzim numai de bine, ca de rau ne-am saturat in tara asta!

Miruna spunea...

Se intrevede o urma de speranta in acest articol,desi trebuie sa recunosc ca destul de rar imi permit sa gandesc si eu la fel ,date fiind situatiile de zi cu zi,cu precadere in aceasta tara.Sunt multe de spus aici,poate prea multe,insa atata timp cat vom avea capacitatea de a discerne,de a prelua ce este necesar si bun(aceasta include:ce este educativ,ce merita cu adevarat si ce te va forma si te va ajuta sa-ti stabilesti singur propriile valori dupa care sa te ghidezi in viata),eu zic ca se poate,ca te poti realiza si te poti simti multumit de tine,in primul rand.
Numai bine ,si tot respectul meu pentru articole care lasa loc de interpretare,ilustrand totodata realitatea uneori asa cum este.(Multumesc pe aceasta cale si de aprecierea ultimului articol)

Dan Gheorghe spunea...

multumesc pentru aprecieri. sper sa fie mai bine in viitor. te mai astept pe blogurile mele.

maggie spunea...

multumesc la fel..oameni mai frumosi si mai buni;viitorul ni-l faurim singuri..si depinde de noi cat de bun va fi..

Dan Gheorghe spunea...

asa e, viitorul depinde de noi

Perhonen spunea...

Ar trebui facuta o re-educare a celor care trebuie sa educe si mai apoi sa vorbim de parinti care sa educe copii...
Eu am avut niste parinti care s-au ocupat cat de cat de mine si pentru asta trebuie sa le multumesc...dar uneori nici cel mai bun parinte nu poate sa educe un copil care e rau prin natura.

Dan Gheorghe spunea...

nu doar parintii trebuie sa educe, ci si scoala, plus societatea in ansamblu. o educatie buna primita acasa poate fi "topita" de raul pe care il face gasca de la coltul strazii sau televiziunile ori scoala, daca toate acestea nu ofera copiilor modele de viata decente.