luni, 22 decembrie 2008

Porcul e o victima sigura in ajunul Craciunului. Nu se poate impotrivi cutitului. Nici nu cred ca prea curand romanii isi vor schimba obiceiul injunghierii. Dar ma gandesc totusi ca, pe undeva, fiecare porc disparut pe altarul Craciunului se va razbuna intr-o zi. Ganditi-va numai cate boli ii macina pe oameni si cate din ele se trag de la consumul carnii de porc. Ma intreb daca oamenii si porcii se intalnesc pe lumea cealalta...

52 de comentarii:

Anca spunea...

Pai ..tata cand taia porcul la tara mie-mi era mila de el..cand aveam 5 ani odata am plans :)) in fine..acum ca tata are probleme cu ficatul nu mai mancam porc.

Sa stii ca si eu cred ca porcii se intalnesc pe lumea cealalta ;))

Dan Gheorghe spunea...

totul e posibil...in toate lumile, nu?

Ana-Maria spunea...

:)) Eu i-am mancat dor soriciul! :D

Ana-Maria spunea...

*doar

Anka`s Demons spunea...

Doar n-am sa cumpar de la piata cand tata mi-l trimite gratis pe cel injunghiat.

Lavana spunea...

In principiu,nici nu stim,daca Domnul e chiar fericit,ca sacrificam ceva,sau pe cineva,in numele lui,de cand ne-a creat,pana azi...

Claudiu Constantin spunea...

Si in Biblie se injunghiau mieii... :) deci eu cred ca e ok. Atat timp cat nu se exagereaza... Am inceput sa ma uit odata la un documentar, Earthlings parca se numea, despre violenta asupra animalelor... n-am reusit sa ma uit la tot. E dramatic, dar daca puteti urmariti-l!

Daniel Tache spunea...

http://egoow.blogspot.com/ CIne vrea sa fie adaugat in lista mea de bloguri ! sa inte si sa lase urele-ul

Schwarze Wolf spunea...

Sunt impotriva cruzimii de orice fel asupra animalelor. N-am sa mananc porc de Craciun.

Dan Gheorghe spunea...

nici eu nu suport sa vad cum se sacrifica animalele. dar pana la urma le mancam carnea...

Cenusereasa spunea...

porcul nu se taie in ajunul Craciunului ci de Ignat adik cu 5 zile mai devreme ..

Alin Budure spunea...

Hei, merci! & scuze ca n-am observat comentariul pana azi[aveam de gand sa sterg blogul ala] ;)) Imi mai astampar sinapsele pe: http://budurerescu.blogspot.com

btw...de porc si de ritualul pentru care-i menit :)))
mie sincer mi-e rau daca asist la injunghiat si la tot ritualul, nu-mi prea plac nici mirosurile alea hidoase si sinistre :)))
Dar, ideea ca o sa ne intalnim cu porcii intr-o alta lume, mi se pare oarecum o fantasmagorie; daca ne-am axa pe ideea asta, ar insemna ca dupa moarte, in alta lume, sa ne-am intalni direct si cu gainile, si cu mieii, vitzeii, nurcile, iepurii...etc pe un pamant nou, intr-o lume noua si sa nu mai aiba loc sentinta finala, judecata...
N-avem cum ne intalni!! Nu exista reincarnare!! Va exista rai si iad...
Chiar ma intreb daca dincolo de fereastra mea, nu cumva e inceputul sfarsitului...
De aici parerile se impart dupa ceea ce crede fiecare...

Sarbatori piramidale iti doresc si succes in ceea ce faci!!!

Lory spunea...

Iti doresc sa ai un Craciun fericit! si un An Nou plin de bucurii si impliniri
La multi ani!!

Dan Gheorghe spunea...

la multi ani tuturor!

betti spunea...

La multi ani!

Dan Gheorghe spunea...

un an nou cat mai bun!

vio spunea...

intrebare intrebatoare: asta e o poza cu gramo? O:-)

cili spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
cili spunea...

eu cred ca infruptarea din porc e cel mai mic pacat al omului si o mare placere, cel putin a mea ( si merge foarte bine cu vinul rosu) cat despre earthlings se gaseste online pe google video dar totusi craciun de treaba si un 2009 la fel !

Dan Gheorghe spunea...

toate bune in 2009!

valy spunea...

Lumina sfanta venita in Ajun
Sa-ti aduca-n suflet
Un vesnic Craciun!

Sarbatori de vis, alaturi de cei dragi!

Anca spunea...

Craciun linistit,un simplu om! :)Lumina si bucurie alaturi de cei dragi!

criss spunea...

SARBATORI FERICITE SI MUTE IMPLINIRI IN NOUL AN.
TE PUP,CRISTIANA.

flaviusobeada spunea...

Sarbatori Fericite si Un An Nou plin de impliniri!
Flavius

fontilili spunea...

nu stiu ce te-a adus prin paginile mele, dar
La multi ani si tie!

Dan Gheorghe spunea...

toate cele bune!

AngelWings spunea...

oau...ce-ar fi? :)))) creepy thought...
pana una alta, iti urez sarbatori fericite.:)

Dan Gheorghe spunea...

la multi ani!

Lala spunea...

Multumesc pentru urare. La multi ani si dumneavoastra! :)

justralucutza spunea...

porcii si oamenii probabil ca se intalnesc pe lumea cealalta..dar nu sub aceeasi forma...adica habar n'am...ar trebui totusi sa aflam, asa ne-ar spune si ei ce si-ar dori: sa fie impuscatzi sau taiatzi :))...

justralucutza spunea...

porcii si oamenii probabil ca se intalnesc pe lumea cealalta..dar nu sub aceeasi forma...adica habar n'am...ar trebui totusi sa aflam, asa ne-ar spune si ei ce si-ar dori: sa fie impuscatzi sau taiatzi ...:))...

Dan Gheorghe spunea...

LA MULTI ANI TUTUROR!

NADIA T. spunea...

Multumesc pentru urare. La randul meu iti doresc sa ai parte de tot ce e mai bun in anul care vine!

Dan Gheorghe spunea...

2009 cu noroc!

anca. spunea...

Multumesc pentru urari, la multi ani!

PHAEDRA spunea...

Sarbatori fericite si multe impliniri in noul an.

Phaedra-Hajnalka

malina spunea...

pai dupa parerea mea asta e braconaj si ar trebui interzis prin lege, e crima curata si asta e trist. ma gandesc ca bunica mea, de cand se stie a taiat cate un porc la fiecare craciun iar asta inseamna peste 60 de porci :|
mda...la multi ani si tie!

Diana spunea...

De curand a fost Babe la tv... o mila ce mmi-a fost...

AnthemOfDark spunea...

in seara trecuta, in tren, am citit primul articol din revista photo aparuta aceasta luna, trata acelasi subiect: osanda porcului. era amintita o faza dintr-un film : un preot se pregatea sa taie gatul caprei pe altar, dar aceasta a inceput sa rada si a zis ca si ea a fost intr'-o viata anterioara un preot care jertfea caprele. concluzia? roata se intoarce, poate nu azi, poate nu maiine, poate nici macar in aceasta viata, dar are ea grija sa se intoarca, fara exceptie.

Merza Inez spunea...

Happy new year şi ţie!

Cecilia spunea...

La multi ani si tie! Un 2009 plin de realizari si succese.

Beea spunea...

Oamenii sunt porci...deci probabil exista un loc unde ne intalnim cu totii intr-un final...

Lamaii Coliniare. spunea...

La multi ani si tie! Foarte interesant blog. Bravo. In legatura cu porcii, sper ca pe lumea cealalta sa nu se intalneasca oamenii cu porcii, pentru ca ei sunt deasupra oamenilor acum.

Hubba Bubba spunea...

initial cand am citit chestia asta m-a km bufnit rasul..dar recitind-o ..m-am mai gandit o data si as putea zice ca e adv ce zici tu acolo..desigur pusa sub forma une intrebari..:))

Florina R. spunea...

Desigur ca orice consum de carne, privit dintr-un anumit punct de vedere, e consecutiv unei ucideri. Si, iar e adevarat ca aceste lucruri "se razbuna" prin starea de sanatate a oamenilor, chiar si a acelora care nu sufera inca.Cred ca toata lumea a auzit de acei "radicali acizi" - consecutivi in special consumului de carne - ce provoaca imbatranirea prematura a tesuturilor, uzura biologica, si uneori chiar cancere.
Nu degeaba hrana vegetariana proaspata este denumita "hrana vie" - pentru ca da viata celulelor, le reface. In mod antagonist, carnea le deterioreaza.
Si, mai e un aspect - ar putea fi numit "esoteric", dar nu este: carnea pastreaza, la nivel energetic, caracteristicile biopsihologice ale animalului ucis. Adica, atunci cand mancam carne, "mancam" si instinctele lui, si spaima lui, durerea lui...

Sunt convinsa ca multi vor fi nemultumiti de aceste pareri, dar ele nu sunt doar "pareri", ci purul adevar!

Dan Gheorghe, iti urez Sarbatori minunate, si un An Nou cu bine! Si, sa continui cu aceste teme atat de interesante!

Dan Gheorghe spunea...

foarte interesant comentariul tau. iti urez si tie, Florina R., LA MULTI ANI!!!

Prometeu spunea...

Ah.Ironia sortii.Acum ascultam Tata taie porcu de la Vama:))

Dan Gheorghe spunea...

asta-i viata...

Satya spunea...

mai bine te-ai intreba daca intr-o viata viitoare, omul ar fi putea fi acel porc care va fi injunghiat de Craciun. e mai aproape de adevar...

Dan Gheorghe spunea...

tot ce e posibil...

Mary-Joe spunea...

Sa inteleg ca toate persoanele care au comentat acest articol si care nu sunt de acord cu sacrificarea porcilor de Craciun, sunt vegetariene?! Nici eu n'am asistat si nu cred ca voi asista vreodata la injunghierea unui animal (porc sau alta natie), insa bunicii mei care au trait toata viata lor la tara, nu par a avea vreo problema in privinta asta si nici n'am cum sa'i condamn, intrucat se pare ca nici eu n'am nicio problema cand savurez o friptura. Si hai sa fim seriosi, de ce doar porcul? Prin acelasi chin trec si vaca, oaia, capra, rata, gaina, gasca, pestele, etc. Nu cred ca vreti sa stiti cum se sacrifica mielul de Pasti sau cum se sacrifica un vitel. Asa ca hai macar sa le plangem pe toate (animalele), nu? Chiar nu vreau sa par insensibila, insa e absurd ...
P.S. Orice produse din carne, consumate in cantitati mari sunt nocive (fie ca's din carne de porc, vaca, oaie, etc.)

Dan Gheorghe spunea...

de mancat mancam toti carne. da, ai dreptate, e ceva care nu se leaga aici. pe de-o parte, plangem de mila animalelor. pe de alta parte, le mancam cu pofta carnea. ai sesizat perfect situatia. e un dualism ciudat. dar probabil ca e specific numai oamenilor. cert e ca n-as putea asista la sacrificarea unui animal. nici n-o voi face vreodata. dar de mancat, mananc carne. asta-i viata!