luni, 23 februarie 2009


Ca sa afli mai multe despre Dragobete, fie dai cautare pe Internet, fie te duci la un muzeu etnografic. In rest, nimic. In viata reala, nici macar la sat, daramite in oras, nimeni nu stie de ziua romaneasca a iubirii. Sau cine mai cunoaste cate ceva pastreaza doar asa, cat sa fie o umbra de bucurie in sufletul sau. Mai stiu batranii cum era, in tineretea lor, de Dragobete, cand flacaii si fetele o luau la fuga pe camp. Baietii culegeau primele flori, vestitoare ale primaverii, sa le daruiasca iubitelor. Desi se mai spune ca in ziua aceasta barbatii au dezlegare sa nu mai fie cuminti, adica sa pupe pe cine vor. Doar sa pupe! Dar sunt multe variante, de la o regiune istorica la alta. In fine, e Dragobete. Asta e cel mai important. Si ca suntem romani. Oare chiar am uitat?

12 comentarii:

Ovidiu spunea...

Am avut mulrt de munca zilele trecute si acestea dar am avut senzatia ca sarbatoarea de Sf. Valentin a fost cam stearsa (cu sau fara vina crizei economice). Daca nu ma insel spun si eu, legat de doar acest aspect: "semne bune anul are".

ARIPI DE FLUTURE spunea...

eu imi amintesc de dragobete:),si sincer dintre cunoscutii mei cam toti tin cont de sarbatoare.sa speram ca incet incet i se va acorda o mai mare importanta sarbatorii,superba poza

Diana spunea...

Dela un timp orice traditie mmi se pare stearsa... poate sunt doar eu de vina si in sufletele altor persoane traditiile sunt vii, dar eu nu le mai simt asa cum ar trebui...

Dan Gheorghe spunea...

ar trebui sa ne amintim ca mai e putin pana la primavara. si sa ne veselim!

nikol spunea...

Eu una,nu am uitat....

Stiati ca azi:
-se mananca numai racituri?
-se scoate toata cenusa din sobe?
-se zice k e ultima zi in care mai mancam porc?
-se zice k e granita dintre iarna si primavara?

Si nu le stiu de la muzeu,ci din mosi stramosi transmise....:)

gabriela spunea...

pe internet putem gasi orice,dragobetele este sarbatoarea noastra a romanilor,dar putini oameni o mai respectas sau stiu de ea.

Ana-Maria spunea...

Dane...eu nu cred ca e asa,din contra,observ ca unii se bucura si profita din plin si de sfantul Valica importatul si de traditionalul nostru Dragobete.

Dan Gheorghe spunea...

pana la urma nu e rau ca avem mai multe sarbatori ale iubirii. important e sa nu se piarda spiritul lor. daca sunt doar simple evenimente comerciale, nu e in regula!

Eileen spunea...

eu sunt nascuta de Dragobete, deci serbez ziua asta in fiecare an:)

Dan Gheorghe spunea...

la multi ani!

Lioness spunea...

Cine in sufletul sau este roman si se bucura de asta, in ciuda a tot ceea ce ne inconjoara in viata de zi cu zi cu siguranta respecta toate aceste traditii si nu uita de frumoasele noastre sarbatori.
Cunosc multe persoane care cel putin sufleteste s-au bucurat de Sarbatoarea noastra a iubirii, de Dragobete si nu au simtit nimic de Valentine's Day. Ma bucur ca sunt intr-un numar destul de mare acestia.

Dan Gheorghe spunea...

ar trebui sa invatam sa ne protejam valorile. sa lasam snobismul la o parte. dar multi considera ca e mai "la moda" sa imite cultura altor popoare, decat sa respecte propriile traditii. in ritmul asta, daca vom copia tot din exterior si ne vom uita trecutul, probabil ca se va ajunge in situatia ca generatiile viitoare de romani sa se intrebe cine sunt cu adevarat!