miercuri, 8 aprilie 2009

nici macar nu stiu cum sa incep. am fost ales, din peste sase miliarde de oameni, sa adresez o scrisoare catre dumnezeu. oare ce poate sa scrie un om, in numele omenirii, lui dumnezeu? stau sa ma gandesc bine. s-a facut un fel de tragere mondiala la sorti. si taman eu am fost trezit in miezul noptii. calculatorul m-a ales. ai fost ales. tu esti alesul - asa aud vocea suava de la celalalt capat al firului. suava, normal, de femeie, ca sa nu ma sperie vestea. sa nu ma apuce tremuratul. am la dispozitie trei zile pentru conceperea scrisorii. nici mai mult, nici mai putin. scrisoarea o voi depune apoi la posta. ca orice scrisoare. care va ajunge apoi la destinatar. nu stiu cum. nu stiu daca stie cineva. cert e ca toata povestea asta a inceput cu un an in urma. tot de la posta. unde s-a primit o scrisoare. de la dumnezeu. in care scria ca divinitatea s-a decis sa dea cuvantul oamenilor. sa spuna oamenii ce vor. ce nu vor. ce-i supara pe lumea asta in care traiesc ei. ce ar vrea sa li se intample. ce nu ar vrea. dar regula a fost clara - un singur om trebuie sa scrie o scrisoare catre dumnezeu. zis si facut. tumult de nedescris, va dati seama. prima oara s-a spus ca cei mai tari oameni ai lumii trebuie sa redacteze scrisoarea. conducatorii celor mai puternice state. cu experti in spate. psihologi. sociologi, documentaristi, diplomati. au fost sedinte peste sedinte. sedinte internationale. niciun rezultat. proteste. de ce un popor si nu altul sa fie cel care sa scrie scrisoarea, de acolo, din sanul acelui popor sa fie ales omul cu scrisoarea. se ajunsese chiar in pragul unui razboi. mondial. apoi i-a venit unuia ideea - calculatorul. sa se extraga alesul din computer. clar. si simplu. din mai bine de sase miliarde de nume trebuia ales unul singur. si asa am fost ales eu. acum stau si ma gandesc. ce sa scriu. dar daca nu scriu nimic? nu poate spune mai multe tacerea? o sa trag o linie. in loc de orice cuvant. ce-o vrea dumnezeu, o intelege el...

26 de comentarii:

Şerban Tomşa spunea...

Poate că El este trist, căci a ajuns cea mai căutată şi mediatizată marfă de pe piaţă. Ai putea, totuşi, să-i scrii că, după aparentul eşec al Operei Sale, suntem alături de El şi-l iubim...

Dan Gheorghe spunea...

ar fi o idee. dar oare chiar ne-ar crede?

Şerban Tomşa spunea...

Da, e o problemă... Ne-am pierdut credibilitatea.

HighonRoad spunea...

Eu din punct de vedere moral...sunt ateu. Si sincer sa iti zic, daca ar fi sa scriu o scrisoare catre o divinitate....i-as scrie sa incerce pe cit posibil sa nu distruga tot Pamantul...si sa incerce sa faca o alegere. (un pic referire la apocalipsa) Dar...mai exact...de ce nu ar fi pace??? Eu vreau sa fie pace. Dorinta mea!

Şerban Tomşa spunea...

Ai dreptate. Până la urmă, Dumnezeu ar trebui să aleagă între Pământ şi oameni. Aceştia par decişi să distrugă leagănul vieţii...

Dan Gheorghe spunea...

sper ca oamenii sa-si dea seama spre ce se indreapta. si sa schimbe macazul...

nakudo spunea...

schimbarea vine printrezirea constiintei apoi prin traire si implicare---dar cand marea majoritate gandim:lasa sa moara capra vecinului-si apoi descoperi prea tarziu ca si a ta e bolnava..ce sa zic?...frumos articol

Dan Gheorghe spunea...

grea problema cu aceasta constiinta si posibila ei trezire. daca nu se trezesc toti, ci numai unii, atunci n-am facut nimic...

nakudo spunea...

asta asa este..stiti ca la un moment dat chiar ma uitam ca parca oamenii cauta sa se hraneasca cu toate neputintele altora...si vorbe..fara a face nimic concret..chiar se doarme linistit in pat noapte cu replici de genul-asta este-si oare chiar santem incapabili sa simtim mai mult?nu stiu..inca o data..multumesc pentru tot ce ati scris

Dan Gheorghe spunea...

multumesc si eu pentru vizita si aprecieri. va mai astept.

melvaboonata spunea...

Eu stiu ce i-as scrie lui Dumnezeu daca as fi aleasa s-o fac.
"Doamne, iarta-ne,pentru ca stim ce facem!"

Radu spunea...

Daca eram eu ales, scriam mai mult decat tine. Scriam 2, 3, 100 de pagini..un singur cuvant: AJUTOR!

GRIGORE ROTARU spunea...

< Tragerea la sorti > - cu ajutorul calculatorului o fi corecta ? Exista o varianta a Mioritei care ne sugereaza ca cei trei au avut intelegere:unul sa dispara ( sacrificiu) - prin aceasta ceilalti doi sa aiba noroc. < Vorba e-n zadar / Am cazut la zar >. Dubla tragere la sorti: zeii aruncau zaruri albe (fara puncte): in primele momente,dupa ce cubuletele se asezau , pe fata ce trebuia citita se perindau trei imagini ( alegere instantanee); a treia imagine decidea soarta. < Au aruncat sortii > - zaruri, ... , calculator. Sa fie bine!

criss spunea...

Un sfarsit de saptamana superb.
Pup.

April spunea...

Sa ne ierte...oare pentru a cata oara?

Sa ne fie alaturi, sa ne ajute sa ne ridicam, sa ne tina de maini precum mama copilul....pacat ca nu se maturizeaza copilul....

...si sa ne ia raul...

pace-n sufletele noastre

Dan Gheorghe spunea...

am intrat in saptamana mare sau saptamana luminata. fie ca divinitatea sa ne lumineze si sa fim mai buni!

Sorana spunea...

Dar daca desenezi? O lacrima si un zambet:) O lacrima care sa aiba in ea toate lacrimile si un zambet care sa aiba in el toate zambetele...poate asa nu mai trebuie sa aleaga...

Dan Gheorghe spunea...

buna idee!

compadvice spunea...

Tragerea la sorti are istorie veche de cand s-a tras la sorti pentru osandirea D-lui Isus,de cand s-a tras la sorti pentru camasa Lui.Dar El a ales fara a trage la sorti.A ales sa se jertfeasca si ne ierte.Rugaciunea e scrisoarea catre Dumnezeu si fiecare am fost alesi la aceasta.Spune ce simti ce te doare,ce traiesti si El nu va trage la sorti sa te ajute. Paste fericit

Dan Gheorghe spunea...

toate cele bune!

Irina spunea...

Eu nu cred in Dumnezeu(cred in existenta unei puteri/energii superioare noua), dar sunt multi pe acest Pamant care fac in fel si chip sa-i interpreteze vorbele, sa-i faca pe plac si sa-i deplanga "sacrificiul". De ce nu se gandesc ca poate acest "sacrificiu" nu inseamna doar rugi, acatiste si fapte bune pentru 2-3 dintre semeni? De ce nu se gandesc la "sacrificiu" ca la un "model" pe care Omenirea trebuie sa-l inteleaga, sa-l insuseasca si de ce nu sa-l urmeze? Natura autodistructiva a oamenilor isi urmeaza singura calea , insa de ce trebuie sa luam dupa noi si ceea ce nu ne apartine? Credeti ca Pamantul si Universul ne apartin? Eu zic ca nu si ca ne trebuie o palma ca sa ne dam seama de asta , nu sa tot asteptam IERTAREA . De aceea cred ca ai putea sa scrii: AJUTOR in numele Pamantului si SACRIFICU in numele Omenirii.

elena marin-alexe spunea...

Daca in locul tau as fi fost eu aleasa, i-as fi scris : faca-se voia Ta!
Dar, poate ca fiecare dintre noi, am fost alesi sa-i scriem cate o scrisoare si cred ca ar trebui sa ne gandim bine la asta. FELICITARI pentru asemenea idei.

Delwyn spunea...

Hi Gheorghe
such a beautiful flower,
happy days

Dan Gheorghe spunea...

numai bine!

Mary-Joe spunea...

Am vazut acum ceva vreme un film si din filmul ala (care pana la urma era o comedie) m'a impresionat o replica ce'i apartinea personajului care il intruchipa pe Dumnezeu, citez din memorie: "de cand stiu oamenii ce vor si ce'i mai bine pentru ei?". Recunosc, m'a pus pe ganduri ...
In alta ordine de idei, noi, oamenii avem prostul obicei de a atribui aceleiasi divinitati si binele si raul, ceea ce cred ca'i complet eronat.
M'am intrebat de multe ori, presupunand ca as avea posibilitatea sa'I adresez o intrebare lui Dumnezeu, care ar fi aia? Ma declar complet depasita ...

Dan Gheorghe spunea...

si nici macar nu stim daca ne va raspunde...