marți, 9 iunie 2009


mi-a zis cineva odata un lucru care mi-a dat de gandit. zice personajul : dom-ne, daca ma ducea si pe mine capul, furam si eu cum au furat aia care sunt azi miliardari. dar nu m-a dus capul, din pacate. vorbeam la momentul respectiv despre tunurile date in romania si despre baietii destepti care s-au imbogatit peste noapte. cel cu care vorbeam, un om de pozitie sociala medie, ofta dupa miliardele alora si tupeul lor de-a face bani cu nemiluita. mi-am pus atunci problema legata de cei care erau la inceput oameni simpli. poate ca ii injurau pe cei sus-pusi. si pe urma ce-au facut baietii simpli? au devenit mai tarziu baieti destepti. daca asa se gandeste in romania, atunci de ce sa-i mai injuram pe smecheri? dimpotriva, smecherii sunt azi vazuti foarte bine, adulati. doar in romania exista sintagma aceea - "ma descurc eu". ma intreb pana la urma daca noi, cei de jos, suntem mai buni decat cei de sus...

12 comentarii:

pansydraganelblogareste spunea...

Pina la urma nu cred ca conteaza citi bani ai !
Omenia si bunul simt vin din tine.
Asa ca sint foarrrrttteee multi oameni saraci la fel de "Buni" precum cei cu bani.
Si probabil ca sint si Bogati Decenti, undeva pe planeta!

Geocer spunea...

De fapt, pentru a fura nu trebuie "sa te duca capul". Pentru a fura trebuie sa fii predispus la asa ceva, trebuie sa ai in tine tupeul de a pune mana pe ceea ce nu-i al tau si sa zici : "de azi incolo, imi apartine". Oricat de mult m-ar duce capul, eu chestia asta n-o pot face. Altii, da.
Nu-i invidiez. Pala urma, fiecare cu tupeul sau

nikol spunea...

Caracterul face diferenta,nu banii!

Dan Gheorghe spunea...

caracterul, ce pasare rara...

Sasha spunea...

Intotdeauna vor fi si vor fi astfel de oameni,orcat de drept si de bun ai fi mereu exista cineva care sa te excrocheze sau tradeze,si defapt cei ce au ajuns bogati nu au ajuns bogati pt ca au invatat.exista si exceptii dar exceptiile acelea nu au uitat niciodata de unde au plecat si ei sunt adevaratii oameni cu adevarate caratere si exact cum ai spus si tu caracter pasare rara..:)

Dan Gheorghe spunea...

am spus-o si o repet - credinta mea e ca oamenii de calitate sunt majoritari in tara asta. din pacate, ei sunt tacuti. in schimb, leprele par mai numeroase, doar pentru ca sunt vocale, ies in fata, fac parada cu smecheria lor.

adizzy spunea...

etic vorbind suntem mai buni..multumesc de follow pe blog

Sorana spunea...

Uitasem de latura "fanariota" asta cred ca este cea pe care o dezvolta "jmecherii" :D

stef & fely spunea...

cei saraci,adica nu au bani asa cum si-ar dori sunt bogati sentimental...si nu cred ca i-ar interesa banii asa mult...cat dsp aia bogani nu cred ca au tot ce au pe drept,sa fim seriosi...numai prin munca dobandesti cva...iar cum sunt unii oameni nu cred...asteapta sa le pice din cer...si mai au si noroc

codeus spunea...

Doar suntem Homo sapiens nu.Chiar daca am evoluat de la locuitul in pesteri la locuitul intr-un stil de huzur chiar si pt asa zisii saraci ,daca facem comparatia doar cu stilul de trai de acum 100-150 de ani nemaivorbind de neolitic, obiceiurile de a-ti insusi ce nu e al tau ne insotete si astazi ca si acum 6000 de ani.stii vorba ca curvia a fost de cand lumea si va exista pana la sfarsitul ei, e tot asa si in privinta "caracterului".de cand exista oameni unii au ravnit la lucrul altuia. Sa nu ne facem iluzia ca aceste "caractere"vor disparea dintre noi vreodata.

selena spunea...

1.nu se incarca foto... nu o vad ...
2.unii suntem mai buni, altii nu.
si eu m-am gandit ca as fi vrut sa pot fi jigodie, sa profit de situatie dar nu as fi putut, nu as fi putut trai cu mine insami. nu degeaba a spus cine a spus 'mai bine sarac dar curat', cel bogat nu ar fi putut rosti aceasta intelepciune pentru ca nu se simtea bine cu el insusi, ar fi o poveste mai lunga...

Dan Gheorghe spunea...

sunt oameni croiti pentru rau si altii pentru bine. dar nu numai atat. in viata avem sansa de a decide ce vrem sa facem. pe ce cale vom merge. unii alerg drumul bun, altii...