luni, 8 iunie 2009

specia alegatorilor, pe cale de disparitie in romania. dupa ultimul scrutin, cand peste 70% din persoanele cu drept de vot din tara asta nu s-au prezentat la urne, te poti intreba, pe buna dreptate, cine are intereseul ca romanii sa nu mai voteze. am auzit chiar deontologi la televizor vorbind despre anumite partide care ar vrea sa nu vina prea multa lume la vot. ce-i drept, explicatia n-a fost dusa pana la capat. de ce adica sa spuna cineva ca e mai bine sa nu?...

in fine, realitatea e cea care e. si care a fost preconizata. ne asteptam cu totii la o participare slaba la marea "hora" nationala cu buletine de vot si stampile. daca o tinem in ritmul asta, e posibil ca la iarna, la prezidentiale, sa vina la vot doar oamenii de zapada. da doamne sa ninga...

10 comentarii:

Geocer spunea...

Pai cred ca aia care nu s-au dus la vot au ascultat de indemnul tau si au facut greva electorala :)

Verushk spunea...

prima data in viata mea, am votat cand eram la liceu , acum multi ani...era un referendum pt scaderea inarmarii cu cinci procente, daca stie cineva despre ce vorbesc...eram obligati de conducerea comunista sa mergem si sa votat pozitiv.
a doua oara am votat in 90.am crezut ca se va schimba ceva.m-am inselat si tare rau mi-a parut ca m-am deranjat pe frigul ala de noiembrie, sa stau la coada ca sa ce?sa pun stampila pe numele unui om ,care s-a dovedit a fi mai parsiv decat inaintasul sau.atunci a fost ultima data cand am votat.ma intreb cat va dura pana ce se vor gandi sa introduca obligativitatea votarii, ca in belgia, spre exemplu.ca asa este la noi...daca intr-o tara este o lege care ii aranjeaza pe ei, o voteaza cu viteza luminii.eu, una , prefer sa platesc o amenda decat sa stiu ca pun cu mana mea ,fie si numai un pic de putere in mana unor sarlatani.si macar de-ar fi oferta mai larga.aceeasi oameni , aceleasi fraze si invinuiri, dupa care totul se uita , isi dau mana si trec parleazul impreuna, spre saracirea si nefericirea noastra...

Maria Postu spunea...

E tragic faptul ca desi aparent avem puterea de decizia, dreptul de a hotari cine si de ce, in realitate suntem neputiinciosi, parerea naostra nu conteaza, cei care ar putea schimba ceva nici macar nu se pot apropia de sferele puterii.

Dan Gheorghe spunea...

exista o vorba - nu conteaza cine voteaza, ci mai ales cine numara voturile. apropo de cat de importanta e vocea poporului...

elena marin-alexe spunea...

Eu nu am votat, in mare parte din vina presei.Pai pe cine ? Candidatii daca nu sunt hoti, sunt analfabeti sau nebuni sau mincinosi, incapabili etc.
Il citez pe Caragiale: eo cu cine votez, necusorule? De ce se mai mira 'unii' ca 70 la suta nu au votat, pai oamenii sunt confuzi, ca doar n-or sa votezeun analfabet, un nebun, etc?

Dan Gheorghe spunea...

cand toti sunt la fel, pe cine sa alegi? asta e clasa politica la noi - o apa si-un pamant. nu mai zic de programele electorale - nimic concret, din care sa inteleaga electoratul ceva, ce vor aceste partide. dar e asta o noutate? de 20 de ani ne tot intrebam ce vor aceste partide...

Geanina Codita spunea...

Si eu sunt unul din cei pe care puteti sa-a ratati cu degetul. Nu am votat, pentru a doua oara in ultimii 20 de ani. Toti mint si au grija ca atunci cand apare cineva care doreste cu adevarat sa faca ceva pentru romani sa-i dea in cap pana "il omoara". Au fost ani cand stateam noptile sa urmaresc emisiuni de gen la tv, sunt ani de cand refuz sa ma mai uit la tv.Ascult stiri la radio, muzica si voi mai vota probabil cand am sa ma nasc a doua oara, daca oferta se modifica.vreau calitate, nu cantitate. O zi buna!

mirela ghinea spunea...

bon... timid, voi face o confidență. nu am votat niciodată, deși am drept de vot încă din 98. căci merg pe o teorie extrem de simplă: pe lângă fatul că toată clasa politică-i o apă și-un pământ (cum ai spus tu), neîndoilenic au ei grijă să iasă fix aceeași papagali (de fiecare dată).
părerea mea-i că n-are importanță că s-au prezentat la vot 22% sau că s-ar fi prezentat 97%, căci structura votului e fix aceeași.
și în plus de asta nu am nicio datorie față de țara asta, cu atât mai mult să mă duc la vot. consider că am ajuns la o vârstă și la o epuizare fizică și mentală la care nu mai nicio datorie față de nimeni.
voi pune ștampila la un moment dat... probabil, și asta atunci când voi simți ceva într-unul sau altul, o zvâcnire, o voință, o vrere. dar, nu prea cred! eroii din marvel sunt pură ficțiune!

Sorana spunea...

A iesit din discutie pana si optiunea "votez cu ai nostrii ca sa nu iasa ai lor"! protestul meu a fost ca am scris pe buletinul de vot cu un pix rosu: Mai sunt si eu pe aici! Ma aude cineva?:) nu stiu cat de bine sau de rau este dar cert e ca macar m-am racorit:D

Dan Gheorghe spunea...

e bine si asa.