marți, 16 iunie 2009


vine tatal unei fete de clasa a XI-a la scoala unde stia el ca invata fiica sa. vorbim aici de un tata foarte ocupat. ca si sotia lui. doi parinti ocupati. prea putin stiau despre fiica lor. cum invata. ce face la scoala, in general. in fine, apare tatal intr-o zi la scoala. intreaba la ce clasa e fiica lui. i se spune. ajunge omul la diriginta clasei respective. diriginta e mai mult decat surprinsa de aceasta vizita. "vreau sa stiu ce face fiica mea", zice musafirul. la care profesoara ii raspunde cu o alta intrebare - nu stiti ca fiica dumneavostra a fost exmatriculata cu un an in urma? de data asta, e randul tatalui sa faca o criza de...surprindere. apoi lucrurile prind repede contur. fata cu pricina fusese exmatriculata cu un an in urma, pentru felurite probleme pe care le crease scolii. dar ea, fata, n-a spus nimic parintilor despre acest fapt. dimpotriva, a decis sa plece in fiecare zi de acasa, cu sacul in spate, la aceeasi ora, zicand ca se duce la scoala. si parintii au crezut-o. intamplarea e reala. din pacate, cam asa arata in ziua de azi relatia intre copii si parinti. sunt doua lumi paralele. dar nici relatia dintre parinti si scoala nu merge mai bine. in privinta ultimei categorii de probleme, un fapt e clar - ambele parti vor sa scape de raspundere, atunci cand ceva rau se intampla copiilor - de la comportamentul antisocial pana la scarba fata de carte. scoala da vina pe parinti, parintii pe scoala. a venit vacanta. iata o perioada buna de reflectie. pentru toti...

10 comentarii:

Vicky spunea...

Foarte tare, am mai auzit de asa cazuri, aprinti stiu ca odraslele lor sunt la scoala ori facultate (ex: cei de la tara), si ei cheltuiesc bani pe alte prosti in loc sa mearga la scoala, asta este Romania, nu ai timp din cauza serviciului sa te ocupi de copil.

Ana-Maria spunea...

Dap,asta e trista realitate....din pacate!

nikol spunea...

Din pacate,sunt multe astfel de cazuri in Romania....

Loxxy spunea...

mai ce sa zic...? si eu o sa fiu clasa a XI nu pot sa spun ca parintii mei se ocupa mult de mine...ma refer cu ascoala...sa vina pe la sc....asta era prin gerenala :-j nush au incredere in mine...si`n tot ce fac...pot sa spun ca am niste parintii super ok :)
da dar din pacate asa...parintii nu sunt curiosi de copii (mereu sut ocupatii cu munca) sau altii pleaca prin alte tari :-j
dar pot sa spun ca in fiecare zi de scoala ma intreaba...daca am de invatat,daca am luat note...nu stiu...depinde si de comunicarea dintre ei...ca normal daca nu comunica...nici fata nu a avut curajul sa`i spuna...:)

Flory spunea...

Am avut o colega de camera care si-a mintit si prietenul si mama ca vine la facultate. A platit chirie timp de 2 ani, avand cu totul alte ocupatii decat cele care tin de scoala. Era exmatriculata de 2 ani.

vio spunea...

am vazut intr-un film o faza asemanatoare si cunosc pe bune un caz real in germania (fiul e prieten cu noi). tipul e dat afara de la job, nu spune nevestei, familiei etc. si se duce in continuare "la serviciu", luni in sir, timp in care sta in parcare si citeste ziare...

e trist...

Diana spunea...

O realitate crunta! intr-o era in care are toata lumea telefon mobil... dezinteres total atat dein partea parintilor cat si din partea scolii!

Dan Gheorghe spunea...

din pacate, e lumea in care traim. si mai rau e ca nu se intrezaresc solutii.

pipo spunea...

stii ce? hai sa fim seriosi ca aici si parintii sunt de vina... de ex parintii mei: mama ma tot indeamna sa am incredere in ea, sa ii zic ce ma apasa si etc....stii tu! intr-o zi am facut intocmai. dar cum i-am zis ca am grwesit o inceput sa strige si sa imi tine morala in loc sa ma ajute sa rezolv problema... de atunci prefer sa merg la altcienva. si daca cumva ea e ultima scapare merg la ea... decat sa aud teorii despre ce ar fi fost daca o ascultam mai bine merg la cineva crae gandeste practic si imi zice ce asa fac, acum ca nu am ascultat si ca am intrat in belea... rari is parintii cu care poti vb despre orice fara sa ti se urce in cap

Dan Gheorghe spunea...

din pacate, se intampla des sa fie o prapastie intre parinti si copii. iar prapastia cea mai adanca e cea de comunicare. si de mentalitate, in acelasi timp.