luni, 9 noiembrie 2009

mai tineti minte vremurile alea de dinainte de '89, cand romanii erau dusi pe stadioane, sa aplaude si sa scandeze numele conducatorului iubit? am trecut si eu printr-o astfel de experienta. securistii roiau in jurul nostru. cu priviri crancene ne supravegheau. sa nu facem un pas gresit. sa nu cumva sa aplaudam fara tragere de inima. sa nu cumva sa ne facem ca scandam. ca niste vatafi se comportau cu noi, sclavii. ne dadeau indicatii. sa fim cat mai plini de energie. dupa ce statusem trei zile la coada pentru un kilogram de carne, la alimentara. in fine, vremurile alea au trecut. a venit democratia. dar cine a spus ca roata istoriei se invarte, mare dreptate a avut. zilele trecute, la televizor, am vazut ceva ce nu credeam sa mai vad in ziua de azi. niste organizatori de aplauze si urale se urcasera pe scena, la un miting electoral al unuia din candidatii la presedintie. organizatorii de apaluze dadeau multimii indicatii pretioase, inainte de inceperea manifestatiei spontan-organizate. ii invatau pe oameni cum sa apalude, cum sa scandeze. exact ca pe vremuri. pe vremurile alea "bune", de dinainte de '89. pe care le credeam trecute...

8 comentarii:

Mihaela Petrescu spunea...

Cutremurator. Am vazut si eu secvanta si fiori reci mi-au strabatut nu numai coloana vertebrala, ci si fiecare fibra a fiintei mele.Deja vu! Am crezut ca visez.Cosmar. Cum si eu am tremurat prin stadioane si pe strazi, am realizat ca numai culoarea se schimbase: din rosu in portocaliu!

Dan Gheorghe spunea...

cine uita e condamnat sa repete istoria. se pare ca multi dintre noi au uitat. cei care stateau acolo, la miting, primind indicatii pentru aplauze si urale, sigur au uitat. si repeta istoria...

lavinia ştefan spunea...

Eu n-am uitat, Dane. Atit cit tine de mine, incerc sa deschid ochii orbilor, care nu vad ce se-ntimpla. Imi creste inima cind vad ca si tu, si altii, faceti acelasi lucru. Doar asa ne-om salva de mai-raul care ne asteapta, frecindu-si miinile pentru inca 5 ani.
O zi buna, Dane, tie si tuturor celor de-aici! :)

JuCo spunea...

viziteaza-ma si pe http://fatadepestrada.blogspot.com/

Marusia Ivanovici spunea...

Crunt! Crunt pentru ca si la alegerile viitoare, peste alti 5ani, roata va fi oprita tot pe aceasi spitza ...

Dan Gheorghe spunea...

din pacate...

Nelu spunea...

Dan Gheorghe la 04:17, spunea ...
"
mai tineti minte vremurile alea de dinainte de '89, cand romanii erau dusi pe stadioane, sa aplaude si sa scandeze numele conducatorului iubit? am trecut si eu printr-o astfel de experienta. securistii roiau in jurul nostru. cu priviri crancene ne supravegheau. sa nu facem un pas gresit. sa nu cumva sa aplaudam fara tragere de inima. sa nu cumva sa ne facem ca scandam. ca niste vatafi se comportau cu noi, sclavii. ne dadeau indicatii. sa fim cat mai plini de energie. dupa ce statusem trei zile la coada pentru un kilogram de carne, la alimentara. in fine, vremurile alea au trecut. a venit democratia. dar cine a spus ca roata istoriei se invarte, mare dreptate a avut. zilele trecute, la televizor, am vazut ceva ce nu credeam sa mai vad in ziua de azi. niste organizatori de aplauze si urale se urcasera pe scena, la un miting electoral al unuia din candidatii la presedintie. organizatorii de apaluze dadeau multimii indicatii pretioase, inainte de inceperea manifestatiei spontan-organizate. ii invatau pe oameni cum sa apalude, cum sa scandeze. exact ca pe vremuri. pe vremurile alea "bune", de dinainte de '89. pe care le credeam trecute...
"


Păi crezi dumneata că în America, Anglia sau oriunde în alte părţi este altfel ?
Uneori Forţele de securitate ale şefului de stat par a fi demonice ... :))
Într-o mulţime sunt fel şi fel de oameni, mai mult sau mai puţin conştiincioşi în îdatoririle care le revin, ca să nu zic că pot exista indivizi care au cu totul alte scopuri decât acela pentru care au fost convocaţi ca să facă parte din acea adunare ...
Sper acum că nu o să te apuci să-mi vorbeşti de manipulare, de faraonism, etc, etc ...
Şefule, ori eşti, ori nu eşti ...
Restul este figuraţie ...
Să înţeleg că nu ţi-a placut. Bine dar pe de altă parte aveai o grămadă de privilegii. Acum de ce mănânci cacao ? Chiar nu-ţi este ruşine ? Pe cine crezi tu ca duci ?
De fapt pe cine credeţi voi că pusă păcăliţi ? :))

Lavinia, această blogagioaică de 13 bani kilu' cică vrea să deschidă ochii orbilor. Brava ei. Vezi cu cine avea de a face comuniştii ?
De fapt, uite că a tunat şi v-a adunat: nişte sugători de beneficii nerecunoscători stăpânului vostru ...

... Cred că încep şi eu să mă îmbolnăvesc de boală de la voi, aşa că mai bine vă las ... Hai 'Pa!' ...

.

Dan Gheorghe spunea...

eu nu fac parte din nicio forta politica. ori sunt ori nu sunt... la ce anume va referiti? la apartenenta politica? ei bine, nu sunt. nici lingau, nici politician. sunt un om care am dreptul la opinie.