miercuri, 23 decembrie 2009

l-am auzit pe actualul premier spunandu-le romanilor ca in 2010 ne va fi intai mai rau, pentru ca dupa aceea sa ne fie mai bine. asta imi aminteste de o vorba pe care am auzit-o de la un profesor de-al meu de istorie, despre boierii care, pe vremuri, le promiteau taranilor o viata mai buna. ceva de genul - trageti la jug, in viata asta, ca o sa va fie bine in viata viitoare. cand veti ajunge in rai.

cred ca poporul roman are in sange promisiunea pe care fiecare generatie a primit-o de la conducatorii acestei tari - ca va fi mai bine. si binele acela se tot indeparta. si daca parintii nu atingeau viata aceea buna, atunci speranta se reporta catre copiii lor. si uite asa himera binelui a traversat timpurile. ca un fum de la un gratar plin cu mititei, iar cei care stau pe margine incearca sa-si ostoiasca foamea doar mirosind...

in anii '80, ceausescu spunea romanilor ca trebuie sa stranga cureaua, in numele datoriei externe pe care tara trebuia s-o plateasca. sa induram frigul din case, iarna. imi amintesc de o plenara, de prin 1985, in care "conducatorul cel iubit" spunea ca oamenii din tara asta pot supravietui langa caloriferele reci, daca mai pun o haina in plus pe ei. ca sa nu mai spun de cozile de zile intregi, in fata magazinelor, pentru o bucata de carne, un salam sau un pachet cu unt. si ni se promitea atunci ca, dupa ce vom plati datoria externa, vom trai mai bine. de-asta trebuia sa induram atunci toata mizeria.

dupa revolutie, alta promisiune. din partea noilor conducatori - romani, tara va trece printr-o perioada grea, care inseamna tranzitia la economia de piata. iar dupa tranzitie vom trai bine. si am indurat 20 de ani de tranzitie. am auzit, cu ceva timp in urma, ca tranzitia s-a terminat. dar unde e binele? probabil ca trebuie sa asteptam viata de apoi...

6 comentarii:

Ioana Gînju spunea...

.. a fost apropape sincer. Trebuia sa ma adauge: si nu prea stim ce sa facem...

Dan Gheorghe spunea...

normal ca nu stiu.

gabi spunea...

Crăciun Fericit !

Marusia Ivanovici spunea...

Well...toate femeilii din lume stie ca...binili invinge! :D Vorba lu' Tamango....

tasha spunea...

Fara speranta chiar n-am putea merge mai departe,iar noi romanii avem rabdare si speranta ca vom ajunge si ziua cand vom spune"ce bine-i in Romanica!"

Dan Gheorghe spunea...

sper sa apucam ziua aia!