joi, 29 iulie 2010

Noul brand

Am auzit acum de noul brand al Romaniei - ceva legat de gradinile Carpatilor. Prima oara am stat si m-am gandit daca nu cumva cei cu ideea asta s-au referit la gradinile suspendate ale Babilonului. E adevarat ca la noi e babilonie, de 20 de ani incoace, cu economia vraiste si tara in pioneze. Dar de aici pana la Babilon e cale lunga! In fine, treaba asta cred ca-i va baga si mai mult in ceata pe potentialii turisti straini care ar vrea sa ne calce pragul, la fel ca si vechiul brand - "Romania, land of choice".

Ce-o intelege pana la urma lumea prin "gradinile Carpatilor", chiar nu stiu. Si vorbesc ca unul care a batut in lung si-n lat Muntii Carpati. Gradini n-am vazut pe acolo. In schimb, am vazut paduri intregi rase de pe fata pamantului. Asta vrem sa le aratam acum strainilor - munti si dealuri chelite?

Sau poate ca autoritatile noastre vor sa-i intoarca pe turisti in Evul Mediu. Cum am vazut in Muntii Cernei ca se traieste, in satele acelea risipite pe stanci sau prin vai adanci, unde nu e curent electric, oamenii umbla in opinci, iar principala lor "moneda" e trocul. Pentru ca pensii si salarii nu sunt. Taranii fac rost de produse de la oras dandu-si la schimb roadele - nuci si branza, mai ales.

Ca sa nu mai zic de drumurile din zona aia, numai pamant. Aproape deloc asfalt. Daca te prinde ploaia sau zapada prin zona aia, esti halit. Acolo ramai.

Asta vrea sa arate acum Guvernul turistilor straini, invitandu-i in Carpatii nostri? Daca e asa, atunci brandul de tara ar trebui sa fie altul - Romania, tara din care scapa cine poate!

Niciun comentariu: