duminică, 19 septembrie 2010

de ce altii stiu sa traiasca bine si noi nu? de ce altii stiu sa-si faca o tara frumoasa, bine organizata, si noi nu? de ce noi, romanii, parca suntem blestemati sa traim in mizerie? de ce suntem parca sortiti sa ne invartim in jurul cozii, sa repetam istoria, sa ne intoarcem mereu la mizeria de care credeam c-am scapat? dar nu scapam. doar o repetam.


intrebari fara raspuns. unii ar spune ca noi suntem de vina, ca noi ne-am ales destinul asta, ca noi ne alegem conducatorii pe care-i meritam. altii, dimpotriva, ar spune ca de vina e dumnezeu care nu ne da noroc, ca de vina sunt americanii, rusii, nu stiu mai cine. si uite asa ni se duce viata si de la o generatie la alta plangem. asta e practic singura mostenire pe care o transmitem din generatie in generatie - lacrimile si mizeria.


acum vrem sa iesim in strada. ce sa clamam, ce sa huiduim, pe cine? pe ei, cei care ne conduc? sau mai bine ne-am huidui pe noi insine, care ne-am pus singuri paie-n cap, ni le-am aprins, ne-a luat foc parul, ne-am facut scrum toate sperantele?! pentru ca nimeni nu e de vina, decat noi, oamenii din tara asta, care nu stim exact ce vrem.


cred ca ar trebui sa facem mai mult, sa ne depasim conditia, sa ne readucem aminte de valorile, de cultura, de sufletul nostru, de tot ce e bun in noi. altfel, suntem condamnati sa repetam la nesfarsit greselile. mai bine sa rupem firul acum. si sa ne dam seama ca altul ne e drumul. daca stim si daca vrem sa-l vedem. daca vrem cu adevarat!


ma gandeam asa - daca ar fi sa plecam nu numai din tara. e si asta solutia. mai ales pentru oamenii tineri. pana la urma avem o singura viata si trebuie s-o traim cat mai bine. sa ne traim clipa. dar daca ar mai trebui sa plecam de undeva? spiritual vorbind. sa plecam din noi insine. din acel amalgam de secole, al mizeriei, al inculturii, al deznadejdii, sa ne parasim acel "trup" de popor invatat numai sa traga la jug si sa asculte de stapan. n-ar fi mai bine sa devenim altii? mai buni, mai curati, mai inventivi? sa ne reinventam. ca natie. n-ar fi mai bine asa?


vom ajunge si noi sa traim ca altii. cu adevarat bine. si sa nu ne mai miram - de ce alte popoare traiesc bine si noi nu. poate ca asta este explicatia. alte popoare au stiut sa se reinventeze. dupa razboaie, catastrofe, mari schimbari in istoria lor. au schimbat macazul. au luat-o pe drumul cel bun. a fost unitate. si toti au fost ca unul. si atunci le-a mers bine. oare nu asta e solutia si pentru noi?

4 comentarii:

Eliza spunea...

Ar trebui sa-ti citesca blogul si mai multi oameni simpli:)...sa constientizeze faptul ca nu e necesara o neaparata revolta clasica...cu surle si trambite, ci o revolutionare a sufletului fiecaruia...sa discearna care ne sunt prioritatile...si daca le redescopera...sa gaseasca solutiile care li se aplica individual. Totul pentru suflet...iar daca prioritatea sunt banii (si probabil asa ese) sa caute sa-i obtina, pentru ca se poate...eu inca mai lupt sa imi castig cei 25 % lipsa...si se pare ca reusesc. Trebuie doar sa ai idei! Succes tuturor! Si mie:)!

Dan Gheorghe spunea...

bafta si sa auzim de bine! sper sa fie bine, eu inca sunt optimist.

Alina spunea...

Cred ca dupa douazeci de ani inca nu ne-am dat seama ca revolutia trebuie sa se intample mai intai in fiecare dintre noi si abia apoi vom vedea schimbandu-se si lumea din jurul nostru. Nu putem spera la o lume mai buna, cata vreme majoritatea dintre noi nu au renuntat la vechile metehne. Foarte frumoasa postarea! Mi-a mers la suflet.

Dan Gheorghe spunea...

multumesc!