miercuri, 29 septembrie 2010

Primul impuls pe care-l am e sa zic ceva de genul - asa-mi vine sa dau de pamant cu totul! Cand aud de oameni tineri care se lupta cu boala secolului - cancerul. Te intrebi, pana la urma, ce mai e si viata asta? Parca ai fi o frunza-n vant, pe bune! Facem, dregem, ne zbatem, e adevarat ca macar lasam ceva in urma nostra. Dar totusi... Parca ne topim prea usor. Parca suntem invinsi prea usor. Ne credem tari, dar suntem atat de slabi.

Azi am aflat de exploratorul roman Alin Totrean. Un mail trimis de la redactia "Terra Magazin", unde lucreaza omul de numai 42 de ani, m-a anuntat ca tanarul se lupta cu o forma de cancer, dupa ce initial i se extirpase o tumara la bratul drept. Pe urma i s-a pus diagnosticul de cancer al tesuturilor moi. Vor urma tratamente de radioterapie, apoi sedinte de chimioterapie.

Am scris si eu despre acest om, cand era in Australia, in mijlocul unui desert de mii de kilometri, pe care dorea sa-l traverseze. Are o biografie de-a dreptul impresionanta - primul roman care a facut o expeditie in Mongolia, primul roman care a traversat desertul Atacama, si tot primul roman care a facut o expeditie solitara in pustietatile Australiei. Are la activ, in propria lui tara, 24 de ani de turism montan, dar si 18 ani de speologie.

Poate sa para ciudat, dar nu l-am cunoscut pe acest om niciodata. Am scris de el, dar documentarea mi-am facut-o prin telefon si mail. Am scris de el cand exploratorul se afla deja in Australia. Si mi se parea extraordinar ce face. Intr-o lume invatata sa-si frece fundul de scaunul de la birou, sa mearga numai cu masina, cu autobuzul, cu avionul, cu trenul - ei bine, o lume care parca si-a uitat propriile-i picioare - iata ca in marea asta de sedentarism e un om care merge pe jos, de unul singur, mii de kilometri. Ce poate fi mai frumos?! Zic eu asa, ca altii m-ar califica si pe mine drept nebun. Cum probabil ca multi au spus si de calatorul Alin.

Cand tot pleci spre zari greu de atins, te gandesti ca a doua zi trebuie sa continui. Pentru ca urmele pasilor tai te asteapta, sa duci mai departe calea deja inceputa. Sa speram ca Alin se va intoarce la urmele pasilor lui. Sanatate!

Niciun comentariu: