joi, 16 decembrie 2010

D-ale cutremurului


Da, bine, vine maine cutremurul ala mare si fioros. Sa zicem Doamne fereste. Da' vine, conform scenariului. Romanii scapa cu viata, dar raman cu pantalonii-n vine, ca sa zic asa. Adica fara case. Milioane de romani. Hai nu milioane, sute de mii, ca sa nu zica lumea ca-s prea-prea si foarte-foarte prapastios. In fine, acum intram in subiectul asigurarii locuintelor. Cica legea obligatorie pentru toti cetatenii Romaniei - sa se asigure. Platesti nu stiu cati euroi pe an, vreo zece sau 20 sau 30. Asa, si? Sa vedem daca va fi obligatorie si invers legea asta. Adica eu, cetateanul, sunt obligat sa platesc asigurarea acum, pe timp de "pace". Dar dupa ce-o veni nenorocirea, cutremurul? Firmele de asigurare, care au incasat deja sacii cu bani de la toata tara, din afacerea asta, firmele alea vor fi obligate de cineva sa si plateasca despagubirile? Macar de te-ar despagubi cat sa-ti iei un aragz nou. Ca nu ma astept sa-mi dea bani de-o casa noua. Sa fim seriosi! Ca asa e orice afacere in Romania - cetateanul doar da, dar cand e sa ia - gata, s-a inchis pravalia, veniti alta data! Plus de asta, ma intreb asa. Sute de mii de sinistrati de pe urma unui cutremur devastator. Va dati seama ce cozi vor fi la firmele de asigurare? Cine o sa ia primul asigurarea? Se va striga dupa catalog, in ordinea alfabetului, in ordinea inscrierii la asigurare - unii cu polite mai vechi ies in fata, altii mai in spate, ca-s mai noi? Sau se va merge dupa "sistemul" romanesc? Adica smecherii in fata, iau caimacul, iar restul, prostimea, la anul si la multi ani. Pana atunci, baieti, ia stati voi prin pesteri, prin copaci, pe sub poduri, in corturi. Da, da, iata cea mai buna "asigurare" pentru romanul simplu - luati-va nenica un cort. Ca pana vine asigurarea iesiti la pensie. Dar nu la aia privata. Ca daca o asteptati p-aia, sunteti fraieri. Ca de fraieri au fost luati romanii si cu afacerea pensiilor private. Adica cotizezi o viata pentru praful de pe toba. Cam asta e cu asigurarile. Nu mai zic ca venise unul o data la mine acasa, d-asta care da cu gura, de la o firma de asigurare, care incerca sa ma imbrobodeasca, sa dau bani la firma lui, imi facea el calculul - cati bani imi raman mie din venitul lunar, ca-mi ramane un surplus, ia sa-mi fac eu asigurare de viata, de moarte, de ras si de plans. Si mai tarziu m-a pufnit chiar rasul, cand am aflat de respectivul ca-si joaca banii la poker, barbut si alte d-alea. Dar ma invata pe mine cum sa-mi administrez banii. Halal!

Niciun comentariu: