joi, 16 iunie 2011

Metroul usor - un vis pierdut in Bucuresti. Pentru ca autoritatile nu stiu ce vor


Mda, sa revenim la problemele stringente. Pe ordinea de zi observ ca a fost trecuta chestiunea metroului usor in Bucuresti. Care a fost o idee... buna, sa zicem, chiar daca unii au contestat-o la vremea respectiva, cand s-a aplicat prima oara, pe linia tramvaiului 41. In fine, important ar fi ca transportul public sa devina cu adevarat o alternativa la zecile de mii de masini care umplu practic strazile din Bucuresti, in fiecare zi. Asta s-o fi dorit, probabil, prin acest concept de metrou usor. S-a dorit, dar nu s-a facut.

Am vazut o reclama pe mijloacele de transport in comun, ceva de genul - folositi transportul in comun, care nu va arde la buzunare. Asta, apropo de benzina care se consuma cu masina mica in traficul bucurestean. Dar problema e alta. Adica cele doua traficuri, sa zic asa, cel cu masinile mici si cel cu transportul in comun, se cam anuleaza unul pe altul. Adica nu reusesti sa ajungi repede intr-un loc nici cu masina, nici cu tramvaiul sau autobuzul. Mai ales in orele de varf. Si atunci ce faci? Nu cumva ar fi trebuit ca autoritatile sa puna piciorul in prag si sa aleaga una din variante? Adica alegem transportul public, de pilda, si il facem cu adevarat rapid, ii creem culoare separate, sa mearga in cea mai mare viteza. Corect? Iata, de pilda, solutia metroului usor. Era o varianta viabila. Linia de tramvai era despartita de restul carosabilului. Un fel de cale ferata. Sa nu mai mearga masina mica pe linia de tramvai.

Sigur, unii au zis la un moment dat - pai, iei o banda de circulatie si nu mai poate sa mearga pe acolo masina. Da, nu mai merge. Si ce daca? Merge doar tramvaiul. Dar ar fi mers repede. Bucurestenii insa vor si in caruta, si in teleguta. Adica si cu masina pe linia de tramvai, dar sa mearga si transportul public repede. Oare se poate asa ceva? Eu zic ca nu.

Pe acest principiu, al struto-camillei, s-a modernizat, cu niste ani in urma, linia de tramvai pe bulevardul Timisoara. O parte din linie este ca metroul usor. Adica pe segmentul acela nu intra masinile. Tramvaiul merge repede. Ei, dar cand ajunge tramvaiul, venind dinspre marginea orasului, in statia Vasile Milea, se blocheaza totul. Asta, mai ales dimineata, cand e traficul zapacit de tot.

Ei bine, de la Vasile Milea inainte, cale de o statie, pana la intersectia de la Razoare, intre liniile de tramvai s-a pus asfalt. Deci linia e o banda si pentru masini. Asa ca tramvaiul merge, sontac-sontac, in spatele masinilor. Mai ales ca la Razoare e nebunie, se formeaza cozi interminabile pe bulevardul Timisoara. Tramvaiul face si cate un sfert de ora de la Vasile Milea la Razoare.

Si asta de ce? Pentru ca un "destept" sau mai multi "destepti" de la regia de transport in comun ori de la Primaria Capitalei au decis ca exact pe aceasta portiune sa se puna asfalt intre linii. Nu inteleg de ce s-a creat astfel o banda in plus, pe linie, pentru masini, in conditiile in care oricum pe restul carsabilului sunt inca trei benzi de circulatie, pe sensul spre Razoare.

Asta e struto-camila de la noi. Si pe urma ne mai intrebam de ce e traficul infernal in Bucuresti. Pai, uite de ce - din cauza prostiei!

2 comentarii:

nicolae spunea...

sa stiti ca v-am citit aproape tot si am cules cateva tablete si le-am repostat in biblioteca fortei morale. imi place cum ganditi, imi place ideea de simpluom si trimiterile catre o alta cale. dintre cati am citit cred ca semanam cel mai mult.
am scris o carte si as fi onorat daca v-ati arunca un ochi peste manuscris, eventual sa-mi lasati 2 cuvine, adica ceva mai mult decat da sa nu.

Dan Gheorghe spunea...

va multumesc pentru interesul fata de scrierile mele!