miercuri, 11 ianuarie 2012

Cum iti dai seama ca incepe un nou an?


Ar trebui sa o luam de la inceput, cu toate. Sa ne innoim. Asta e pana la urma, cred eu, esenta calendarului. Omul a facut un calendar, nu? Cu prima si ultima zi dintr-un an. Ideea de "ultim" e ca si cum ne-am gandi ca de maine incepe "prim". Adica ceva nou. Prima zi dintr-un nou an. In care nu numai anul e nou. Si noi insine ar trebui sa fim altii. Cu tot ce insemnam. Cu planuri, cu reactii, cu fapte, cu vorbe, cu tot. E un nou inceput. Pana si despre moarte se spune ca in fapt nu e sfarsitul, ci trecerea spre un nou inceput, nu? Sub o alta forma. Noi, cei vii, am vrut dintotdeauna sa ne impartim, sa ne fragmentam viata intre inceputuri si sfarsituri. Odata cu sfarsitul vine si inceputul. Anului.

Asa sa fie insa? Suntem altceva in noul an? Cum a inceput anul 2012, aici, in Romania? Ne-a adus el ceva nou? Pare ca nimic. Suntem aceiasi - pusi pe scandal, pe crime, violuri, sinucideri. Ca societate, nu ne-am innoit cu nimic. Aproape ca nu mai simti trecerea dintre ani. Pe multi i-am auzit spunand asta. Ca si cum nu mai stim sa ne bucuram de viata. De nimic. Nici macar de sarbatori.

Oare de ce?

Niciun comentariu: