marți, 22 octombrie 2013

Nu se merge cu autobuzul in Brazilia

Nemaipomenita ar fi calificarea noastra la Mondialul de anul viitor. Cu o
singura exceptie. Sa nu cumva sa repetam ce-am facut in 2008 la Europeanul
din Austria si Elvetia. Va amintiti? Echipa noastra nationala, sub bagheta
lui Piturca, a practicat o singura strategie - autobuzul in poarta. N-am
facut altceva decat sa ne aparam. Si cu atacantii. Parca ne era frica sa
atingem mingea. Am lasat adversarul sa vina peste noi. Si atat.

Unii ar zice ca atunci am picat in grupa cu Franta, Italia si Olanda. Si ce
daca? Am vazut meciurile. Franta a jucat binisor. Italia, in schimb, a fost
de nerecunoscut. Daca ne duceam peste ei, sigur ii bateam. Dar n-am vrut.
Stateam in aparare. Nimic mai mult. Am facut doua egaluri - cu Franta si
Italia. Sperand ca punct cu punct, cat adunam incetul cu incetul, poate ne
fofilam printre greii fotbalului.

Am fi avut sansa sa iesim calificati din grupa, in faza superioara. Daca am
fi invins in ultima partida Olanda. "Portocala mecanica" era deja
calificata. Asa ca in meciul cu noi a folosit rezervele. Olandezii parca ne
invitau sa-i batem. Ca sa ne calificam. Dar noi, nu. Am continuat sa
aplicam aceeasi tactica tampita. Ancestrala. Parjoliti holdele, retrageti-va
in munti. Daca au vazut asa, rezervele Olandei ne-au dat doua goluri in a
doua repriza. Si gata meciul. Gata si cu participarea noastra la Europeanul
de atunci. De pe urma caruia nationala Romaniei a fost aspru criticata de
observatorii sportivi europeni. Ca una dintre cele mai slabe echipe de la
acel turneu final.

Acum ma intreb - daca mergem in Brazilia, sub conducerea aceluiasi Piturca,
vom repeta figura din 2008? Sa ne ducem boi si sa ne intoarcem vaci? Iar ne
vom face de ras, de data asta nu numai in fata Europei, ci a intregii omeniri? 

Ca jucam cu echipe mari si de-asta trebuie sa ne aparam? Asta e cea mai mare prostie. Oricat de tare ar fi adversarul, trebuie sa iesi la atac, sa dai dovada de curaj, de imaginatie, de vointa. Chiar daca pierzi, publicul te va aplauda. Pentru ca te-ai batut pentru sansa ta. Noi am fost criticati in 2008 pentru lasitate. Si frica. Daca tot la fel avem de gand sa facem si-n Brazilia, atunci cred ca e de preferat sa nu ajungem la Turneul Final de anul viitor. Mai bine stam acasa. Manacam seminte, bem bere si ne uitam la televizor. Cum altii stiu sa joace fotbal adevarat, frumos.

Lumea nu te tine minte după numarul punctelor pe care le-ai strans intr-o competitie, ci dupa cum te-ai comportat pe teren.

Niciun comentariu: