luni, 29 februarie 2016

Dar daca e de construit ceva, cel mai important e o cu totul alta mentalitate a soferilor

Soferii care au iesit la manifestatia de protest de pe Cheiul Dambovitei, dupa ce cateva masini au cazut in rau, sustinand ca nenorocirile s-au petrecut din cauza lipsei unor parapeti pe marginea garlei, au uitat sa spuna totusi ceva foarte important. Anume ca masinile alea au cazut in rau nu din cauza lipsei parapetilor, ci in special a vitezei excesive cu care soferii isi conduceau masinile care au zburat in rau. Chiar daca se vor pune parapeti pe marginea Dambovitei, accidente tot vor mai fi in zona aia, ba chiar masinile vor continua sa zboare in rau, pentru ca nu dispare la noi o anume gandire, a unora dintre soferi, mai ales a celor care se urca la volanul unor bolizi. Adica ceva de genul “eu sunt smecher, am masina bengoasa, sunt stapanul soselei, incalc toate regulile de circulatie!”. Zilele trecute, pe o autostrada din Transilvania a fost prins un sofer care mergea cu masina lui cu o viteza de peste 250 de kilometri pe ora. Faptul ca politistii l-au tras pe dreapta a fost cu siguranta o sansa pentru el. Altfel, ar fi fost posibil ca, la viteza aia, sa se intample o catastrofa. Si daca se producea un accident, ce ar mai fi spus alti soferi? Ca n-a fost autostrada suficient de lata, ca n-au fost suficiente panouri de avertizare pentru limitarea vitezei, ca n-a batut vantul, ca n-a fost soarele prea puternic?! Mi se pare jenant modul in care soferii din Romania gandesc in privinta accidentelor. Tot timpul altcineva e de vina, nu cel de la volan care apasa acceleratia peste limita legala sau care face manevre riscante in trafic. Sigur ca si infrastructura rutiera de la noi e varza. Dar daca e de construit ceva, cel mai important e o cu totul alta mentalitate a soferilor. Pentru respectarea regulilor de circulatie. Pentru respectarea regulilor bunului simt. 

Un comentariu:

cristina spunea...

Asta n-am inteles nici eu, la ce-ar fi folosit parapetul? Nu tot ar fi intrat in el si s-ar fi storcit, daca era din beton, sau l-ar fi rupt si tot in Dambovita ar fi ajuns, daca era ornamental? Ca nu lipsa parapetului l-a aruncat acolo, ci modul in care a condus. Asadar, pentru ce protestele? Ai remarcat bine problema si ma bucur ca ai si scris-o.